(en castellano más abajo)

Compromís per la Nucia denuncia la falta de transparència i l’abús de poder de l’alcalde de la Nucia, que ha buidat de contingut les atribucions pròpies del plenari per a traspassar-les a la Junta de Govern Local, les sessions de la qual no són públiques ni obertes, com ho són les del plenari. L’ajuntament podrà endeutar-se amb un crèdit bancari de més de 1.800.000 euros (el 10% del pressupost) sense que això haja de passar per l’aprovació del plenari. També podrà comprar edificis i aprovar contractacions i concessions de més del 10 % del pressupost, entre altres atribucions pròpies del plenari que ha delegat en la Junta de Govern.plenari extraordinari 26 de juny

Pep Pastor, portaveu del grup municipal de Compromís afirma que “l’obscurantisme de Cano arriba als extrems que ni l’oposició ni els nuciers sabríem d’estes operacions fins que l’equip de govern ho volguera, o, com ens té acostumats este alcalde, ho sabríem a través de la premsa. A més a més,  resulta sarcàstic el fet  si tenim en compte que aquesta legislatura, per primera vegada, el PP nucier ha creat una regidoria de participació ciutadana i transparència el mateix dia que aprova una maniobra totalment opaca. Ni és transparent i és participatiu.”

També diu Pastor que “el PP nucier continua oferint-nos l’esperpent habitual de jugar amb les paraules però sense cap contingut creïble. Cano ha portat la llei als límits per delegar  el màxim d’atribucions del plenari permesos legalment i al mateix temps fer el paripé de creació de la regidoria de participació ciutadana i transparència buida de contingut”.

Pastor també ha criticat que en el plenari d’organització de l’ajuntament el PP tornara a deixar l’oposició sense un espai de treball dins l’ajuntament i sense assignació pressupostària per a despeses mínimes dels tres grups municipals de l’oposició.

 

CANO TRASPASA LAS ATRIBUCIONES PROPIAS DEL PLENO A LA JUNTA DE GOBIERNO

Compromís per la Nucia denuncia la falta de transparencia y el abuso de poder del alcalde de la Nucía, que ha vaciado de contenido las atribuciones propias del pleno para pasarlas a la Junta de Gobierno Local, cuyas sesiones no son públicas ni abiertas, como son las del pleno. El Ayuntamiento podrá endeudarse con un crédito bancario de más de 1.800.000 euros (el 10% del presupuesto) sin que eso haya de pasar por la aprobación del pleno. También podrá comprar edificios y aprobar contrataciones y concesiones de más del 10% del presupuesto, entre otras atribuciones propias del pleno que ha delegado en la Junta de Gobierno.

Pep Pastor, portavoz del grupo municipal de Compromís afirma que “el obscurantismo de Cano llega a los extremos que ni la oposición ni los nucieros sabríamos de estas operaciones hasta que el equipo de gobierno lo quisiera, o, como nos tiene acostumbrados el alcalde, lo sabríamos a través de la prensa. Además, resulta sarcástico el hecho si tenemos en cuenta que esta legislatura, por primera vez, el PP nuciero ha creado la concejalía de participación ciudadana y transparencia el mismo día que se aprueba una maniobra totalmente opaca. Ni es transparente ni es participativo.”

También dice Pastor que el PP nuciero continúa ofreciéndonos el esperpento habitual de jugar con las palabras pero sin ningún contenido creíble. Cano ha llevado la ley a los límites para delegar el máximo de atribuciones del pleno permitidos legalmente y al mismo tiempo hacer el paripé de creación de la concejalía de participación ciudadana y transparencia vacía de contenido”.

Pastor también ha criticado que en el pleno de organización del ayuntamiento el PP volviera a dejar a la oposición sin un espacio de trabajo dentro del ayuntamiento y sin asignación presupuestaria para gastos mínimos de los tres grupos municipales de la oposición.