(en castellano más abajo)

En el plenari ordinari de novembre, celebrat dijous 26, el Grup Municipal de Compromís va portar al plenari una moció que el PP va presentar a la Diputació d’Alacant i va aprovar amb el suport del PSOE, Compromís i C’s sobre la qualitat democràtica. En ella es demana que es treballe i s’avance en transparència, participació de la ciutadania i bon govern, a més de dotar a l’oposició en els municipis de dedicacions parcials i personal perquè puguen fer la seua faena més dignament.

En concret, Compromís demanava l’adhesió a este “Compromís per la qualitat democràtica” que havia llançat el PP des de la Diputació d’Alacant i que dotaren a l’oposició d’unes dedicacions parcials que pogueren dignificar i fer que pogueren treballar més i millor per a la seua població. Per si no fóra poc, parlant de transparència el PP també rebutja en el mateix plenari altra moció presentada per Compromís que demana que tota la documentació que siga possible es faça pública, igual que l’ordre del dia dels plenaris, argumentant que ja tenen un pla de transparència.plenari novembre vot en contra moció qualitat democràtica

En paraules del regidor i portaveu del Grup Municipal, Pep Pastor “és sorprenent que el PP vote en contra d’una moció que el seu mateix partit ha tret endavant a la Diputació d’Alacant, rebent el suport de tots els diputats excepte la d’Esquerra Unida, argumentant que esperaran al debat en la Federació Valenciana de Municipis i Províncies. Cal recordar que és una moció que el mateix alcalde, Bernabé Cano, ha votat a favor d’ella en la Diputació però al seu ajuntament va en contra del seu partit mirant-se el melic.”

Per acabar, Pastor lamenta “que no hagen volgut aprovar la moció per fer públics els expedients i temes que van a plenari, així com l’ordre del dia. Eixa és la “transparència” que practiquen, només fent-se la foto que han presentat un pla de transparència a la premsa que l’oposició encara ni hem vist ni sabem com serà, i que sospitem que s’ajustarà pels pèls a les lleis estatal i autonòmica i no anirà més enllà, com demanàvem en esta moció. El PP nucier no és amic de la democràcia, la transparència i la participació, i amb el rebuig d’estes mocions i l’aprovació del “seu” Reglament d’Organització Municipal sense consensuar amb l’oposició es fa evident”.

 

El PP de la Nucía vota en contra de una moción preparada por su partido

En el pleno ordinario de noviembre, celebrado el jueves 26, el Grupo Municipal de Compromís llevó al pleno una moción que el PP presentó en la Diputación de Alicante y aprobó con el apoyo del PSOE, Compromís y C’s sobre la calidad democrática. En ella se pide que se trabaje y se avance en transparencia, participación de la ciudadanía y buen gobierno, además de dotar a la oposición en los municipios de dedicaciones parciales y personal para que puedan hacer su trabajo más dignamente.

En concreto, Compromís pedía la adhesión a este “Compromiso por la calidad democrática” que había lanzado el PP desde la Diputación de Alicante y que dotaran a la oposición de unas dedicaciones parciales que pudieran dignificar y hacer que pudieran trabajar más y mejor para su población. Por si no fuera poco, hablando de transparencia el PP también rechaza en el mismo pleno otra moción presentada por Compromós que pide que toda la documentación que sea posible se haga pública, igual que el orden del día de los plenos, argumentando que ya tienen un plan de transparencia.

En palabras del concejal y portavoz del Grupo Municipal, Pep Pastor “es sorprendente que el PP vote en contra de una moción que su mismo partido ha sacado adelante en la Diputación de Alicante, recibiendo el apoyo de todos los diputados excepto la de Izquierda Unida, argumentando que esperarán al debate en la Federación Valenciana de Municipios y Provincias. Hay que recordar que el mismo alcalde, Bernabé Cano, ha votado a favor de ella en la Diputación pero en su ayuntamiento va en contra de su pardito mirándose el ombligo”.

Para acabar, Pastor lamenta “que no hayan querido aprobar la moción para hacer públicos los expedientes y temas que van al pleno, así como el orden del día. Esa es la “transparencia” que practican, sólo haciéndose la foto que han presentado un plan de transparencia a la prensa que la oposición todavía no hemos visto ni sabemos cómo será, y que sospechamos que se ajustará por los pelos a las leyes estatal y autonómica y no irá más allá, como pedíamos en la moción. El PP nuciero no es amigo de la democracia, la transparencia y la participación, y con el rechazo de estas mociones y la aprobación de “su” Reglamento de Organización Municipal sin consensuar con la oposición se hace evidente”.