(en castellano más abajo)

El Grup Municipal de Compromís a l’Ajuntament de la Nucia ha presentat una moció pel Pep Pastor, candidat a l'alcaldia de la Nuciapròxim plenari ordinari instant a l’ajuntament a engegar una campanya de conscienciació ciutadana sobre la neteja dels carrers. “A la Nucia, gran part del veïnat és cívic, però sempre hi ha gent que no ho és tant i els hem de recordar que si volem un poble net ho hem de fer entre totes i tots”, en paraules de Pep Pastor, portaveu del Grup Municipal Compromís.

En síntesi, la moció demana fer partícip a la ciutadania del municipi al voltant de tindre uns carrers el més nets possibles, donat que la feina no és només del servei de neteja, sinó de totes i tots. A més, també recalca que hi ha veïns que trauen les mascotes i de vegades no arrepleguen els excrements, quedant-se a la via pública i donant una mala imatge. En este sentit, la moció també demana informar sobre l’Ordenança Reguladora de Policia i bon Govern de la Tinença i Circulació de gossos i altres animals domèstics, aprovada per l’ajuntament ara fa 10 anys sense que s’haja portat a la pràctica en la seua totalitat.

Entre els acords, es demana elaborar una campanya informativa sobre el tema, conscienciant a la ciutadania de mantindre nets els carrers, fent ús dels contenidors i poals, també la revisió de d’estos elements de l’escena urbana per substituir aquells en males condicions i també la posada de nous a aquelles zones on no hi haja suficients. Per últim també demana posar en marxa, tal com diu l’article 5 de l’ordenança, d’un Cens de Gossos i Gats per saber quants gossos i gats nuciers tenim i poder actuar sobre aquells que estan abandonats per part de la protectora i el refugi d’animals.

Per a Pastor, “des de Compromís considerem que l’escena urbana és molt important en una població com la nostra, tan a prop d’un dels destins turístics per excel·lència de l’Estat, Benidorm i la Costa Blanca i, per tant, hem de ser més que exigents amb el tema de la neteja i la conscienciació de la població.”

Per a acabar, espera que “tots els grups polítics i l’equip de Govern del PP tinguen a bé aprovar amb nosaltres esta moció, i que servisca com a punt de partida d’esta campanya de conscienciació d’una “Nucia neta”. La Nucia destaca per ser una població neta, però hem de mantenir i pujar el grau d’exigència en esta qüestió començant en nosaltres mateixos, és a dir, amb la ciutadania que vivim i treballem al municipi.”

Compromís presenta una moción para una campaña de concienciación de la limpieza en las calles de la Nucía

El Grupo Municipal de Compromís en el Ayuntamiento de la Nucía ha presentado una moción para el próximo pleno ordinario instando al ayuntamiento a poner en marcha una campaña de concienciación ciudadana sobre la limpieza de las calles. “En La Nucía, gran parte de los vecinos son cívicos, pero siempre hay gente que no lo es tanto y les hemos de recordar que si queremos un pueblo limpio lo tenemos que hacer entre todas y todos”, en palabras de Pep Pastor, portavoz del Grupo Municipal Compromís.

En síntesis, la moción pide hacer partícipe a la ciudadanía del municipio acerca de tener unas calles lo más limpias posibles, dado que el trabajo no es solo del servicio de limpieza, sino de todas y todos. Además, también recalca que hay vecinos que sacan las mascotas y a veces no recogen los excrementos, quedándose en la vía pública y dando una mala imagen. En este sentido, la moción también pide informar sobre la Ordenanza Reguladora de Policía y buen Gobierno de la Tenencia y Circulación de perros y otros animales domésticos, aprobada por el ayuntamiento ahora hace 10 años sin que se haya llevado a la práctica en su totalidad.

Entre los acuerdos, se pide elaborar una campaña informativa sobre el tema, concienciando a la ciudadanía de mantener limpias las calles, haciendo uso de los contenedores y cubos, también la revisión de estos elementos de la escena urbana para substituir aquellos en malas condiciones y también la puesta de nuevos en aquellas zonas donde no hayan suficientes. Por último también se pide poner en marcha, tal como dice el artículo 5 de la ordenanza, de un Censo de Perros y Gatos pasa saber cuántos perros y gatos nucieros tenemos y para poder actuar sobre aquellos que están abandonados por parte de la protectora y el refugio de animales.

Para Pastor, “des de Compromís consideramos que la escena urbana es muy importante en una población como la nuestra, tan cerca de uno de los destinos turísticos por excelencia del Estado, Benidorm y la Costa Blanca y, por tanto, tenemos que ser más que exigentes con el tema de la limpieza y la concienciación de la población.”

Para acabar, espera que “todos los grupos políticos y el equipo de Gobierno del PP tengan a bien aprobar con nosotros esta moción, y que sirva como punto de partida de esta campaña de concienciación de una “Nucía limpia”. La Nucía destaca por ser una población limpia, pero tenemos que mantener y subir el grado de exigencia en esta cuestión empezando en nosotros mismos, es decir, en la ciudadanía que vivimos y trabajamos en el municipio.