(en castellano más abajo)

El Grup Municipal de Compromís a l’Ajuntament de la Nucia ha presentat una moció al plenari ordinari de febrer per rebutjar la corrupció en totes les seues formes. “Al País Valencià portem 20 anys aguantant com el PP ha saquejat les arques públiques comptant amb corruptes i presumptes corruptes a les seues files a tots els nivells”, en paraules de Pep Pastor, regidor i portaveu de la formació a l’Ajuntament.Vot moció contra la corrupció presentada pel PP

En la moció, Compromís condemna els diversos casos de corrupció que han anat eixint en els últims anys, i que al territori valencià afecten al PP. Moltes persones d’aquest partit han estat imputades (o investigades, com s’anomena ara) i també processades i condemnades, inclús algunes arribant a estar en l’actualitat a la presó. Entre els acords, es demana manifestar la repulsa cap als partits i els seus integrants que estiguen investigats per corrupció, també apartar dels càrrecs als membres de qualsevol organisme o institució dels seus càrrecs i demanar al Consell posar fre a estes pràctiques. Per rebutjar aquesta moció, en presenten la que ha elaborat la Federació Valenciana de Municipis i Províncies, que no fa menció als múltiples casos de corrupció que afecten al PP. Moció que s’ha aprovat per unanimitat, tot el contrari que la presentada per Compromís, que només ha rebut el suport dels grups de l’oposició.

En paraules de Pastor, “el PP rebutja esta moció, donat que fa un repàs de tots els casos de corrupció en què ha estar immers el seu partit i molts dels seus membres. Cal recordar que diversos extresorers del PP estan imputats, igual que molts càrrecs i excàrrecs públics a tots els nivells de l’Estat. Per si no fóra poc, per argumentar la seua postura ho fan atacant a membres dels partits de l’oposició, en una clara eixida de to sense entonar el mea culpa per les coses mal fetes al seu partit.”.

Per acabar, lamenta que “no vulguen aprovar la nostra moció, ja que clava el dit en la nafra al seu taló d’Aquil·les, com és la corrupció. Devem  recordar que l’alcalde i 9 dels seus regidors estan imputats i investigats per la justícia per diversos delictes, sense que en donen cap explicació convincent a la ciutadania, processos judicials que s’acosten a la seua fase final, i que els poden deixar a molts d’ells inhabilitats per alguns anys”.

El PP de la Nucía lleva al pleno una moción contra la corrupción para rechazar la presentada por Compromís

El Grupo Municipal de Compromís en el Ayuntamiento de la Nucía ha presentado una moción en el pleno ordinario de febrero para rechazar la corrupción en todas sus formas. “En el País Valenciano llevamos 20 años aguantando como el PP ha saqueado las arcas públicas contando con corruptos y presuntos corruptos en sus filas a todos los niveles”, en palabras de Pep Pastor, concejal y portavoz de la formación en el Ayuntamiento.

En la moción, Compromís condena los diversos casos de corrupción que han ido saliendo en los últimos años, y que en el territorio valenciano afectan al PP. Muchas personas de este partido han estado imputadas (o investigadas, como se dice ahora) y también procesadas y condenadas, incluso algunas llegando a estar en la actualidad en la prisión. Entre los acuerdos, se pide manifestar la repulsa hacia los partidos y sus integrantes que estén investigados por corrupción, también apartar de los cargos a los miembros de cualquier organismo o institución de sus cargos y pedir al Consell poner freno a estas prácticas. Para rechazar esta moción, presentan la que ha elaborado la Federación Valenciana de Municipios y Provincias, que no hace mención a los múltiples casos de corrupción que afectan al PP. Moción que se ha aprobado por unanimidad, todo lo contrario que la presentada por Compromís, que sólo ha recibido el apoyo de los grupos de la oposición.

En palabras de Pastor, “el PP rechaza esta moción, dado que hace un repaso de todos los casos de corrupción en que está inmerso su partido y muchos de sus miembros. Hay que recordar que diversos extesoreros del PP están imputados, igual que muchos cargos y excargos públicos en todos los niveles del Estado. Por si no fuera poco, para argumentar su postura lo hacen atacando a miembros de los partidos de la oposición, en una clara salida de tono sin entonar el mea culpa por las cosas mal hechas en su partido.”

Para acabar, lamenta que “no quieran aprobar nuestra moción, ya que mete el dedo en la llaga de su talón de Aquiles, como es la corrupción.  Debemos recordar que el alcalde y 9 de sus concejales están imputados y investigados por la justicia por diversos delitos, sin que den ninguna explicación convincente a la ciudadanía, procesos judiciales que se acercan a su fase final, y que los pueden dejar a muchos de ellos inhabilitados por algunos años.”