(en castellano más abajo)

Divendres, 11 de març de 2015 – Des de Compromís per la Nucia s’ha evidenciat, en els 9Pep Pastor, candidat a l'alcaldia de la Nucia mesos que portem a l’Ajuntament amb Pep Pastor com a regidor i portaveu, el menyspreu constant i continuat de l’equip de govern del PP cap a l’oposició per a qualsevol cosa que siga de l’ajuntament i de la corporació en la seua totalitat: plenaris, comissions informatives, pressupostos, actes i activitats, etc.

En el plenari ordinari de desembre, ja vam alertar, en precs i preguntes, d’aquest menyspreu, demanant a l’equip de govern que s’acabe este tracte injust cap als 8 regidors i regidores de diversos partits que també formem part de la corporació, votats per vora 2.500 veïns i veïnes del municipi i que també som representants de tota la ciutadania. En concret, Pastor va mencionar els casos que durant el mes de desembre hi ha haver eixes faltes de respecte a l’oposició: van ser la inauguració de la Fira de Nadal, el Festival de Ballet a l’Auditori on la fila d’autoritats va ser per a l’alcalde i la seua família, passacarrer d’arreplegada de nous músics de la Unió Musical on hi havia invitació de la societat a tota la corporació, i no només al PP. Per si no fóra poc, fa una setmana des de Compromís van enviar un mail a alcaldia i secretaria, al voltant del dia Internacional de la Nucia de diumenge que ve (a la imatge adjunta), sense rebre cap contestació.

En paraules de Pastor, “és indecent i immoral l’ús que fa el PP dels actes públics, en què no compta per a res amb la resta de partits elegits per la ciutadania. No entén que són actes del poble i no del Partit Popular de la Nucia, però nosaltres estarem ací per recordar-li-ho. Com va dir en el discurs d’investidura, el passat juny, els 21 regidors i regidores preníem possessió per treballar junts per la ciutadania, però han passat els mesos i s’ha demostrat que el PP governa com si l’oposició no existírem. Els pressupostos els vam rebre amb només 13 dies per estudiar-los, havent dos caps de setmana i un festiu pel míg, i no se’ns envia invitacions formals als actes els quals va la corporació, i som l’oposició qui anem assabentant-nos per altres vies, totalment increïble en ple segle XXI”.

captura mail alcaldia Dia Internacional NuciaPer acabar, lamenta “el poc respecte i consideració que ens tenen, i una altra prova evident és el mail que vam enviar des de Compromís, demanant invitació per a la inauguració del III Dia Internacional de la Nucia de diumenge que ve, ja que entenem que és un acte del poble i va la corporació, i no només l’equip de govern. Passada una setmana no hem rebut resposta alguna, fent-se més evident el menyspreu que ens tenen, però han de saber que nosaltres representem a la ciutadania de la Nucia i diumenge allí hi serem junt a ells, per molt que no els agrade.”

Compromís per la Nucia lamenta y denuncia el ninguneo constante del PP a la oposición

Viernes, 11 de marzo de 2015 – Desde Compromís por la Nucia se ha evidenciado, en los 9 meses que llevamos en el Ayuntamiento con Pep Pastor como concejal y portavoz, el ninguneo constante y continuado del equipo de gobierno del PP hacia la oposición para cualquier cosa que sea del ayuntamiento y de la corporación en su totalidad: plenos, comisiones informativas, presupuestos, actos y actividades, etc.

En el pleno ordinario de diciembre, ya alertamos, en ruegos y preguntas, de este desprecio, pidiendo al equipo de gobierno que se acabe este trato injusto hacia los 8 concejales de varios partidos que también formamos parte de la corporación, votados por cerca de 2.500 vecinos y vecinas del municipio y que también somos representantes de toda la ciudadanía. En concreto, Pastor mencionó los casos que durante el mes de diciembre hubieron esas faltas de respeto a la oposición: fueron la inauguración de la Feria de Navidad, el Festival de Ballet en el Auditorio donde la fila de autoridades fue para el alcalde y su familia, pasacalle de recogida de nuevos músicos de la Unión Musical donde había invitación de la sociedad a toda la corporación, y no sólo al PP. Por si fuera poco, hace una semana desde Compromís enviaron un mail a alcaldía y secretaría, acerca del día Internacional de la Nucia del próximo domingo (en la imagen adjunta), sin recibir contestación.

En palabras de Pastor, “es indecente e inmoral el uso que hace el PP de los actos públicos, en los que no cuenta para nada con el resto de partidos elegidos por la ciudadanía. No entiende que son actos del pueblo y no del Partido Popular de la Nucia, pero nosotros estaremos ahí para recordárselo. Como dijo en el discurso de investidura, el pasado junio, los 21 concejales tomábamos posesión para trabajar juntos por la ciudadanía, pero han pasado los meses y se ha demostrado que el PP gobierna como si la oposición no existiéramos. Los presupuestos los recibimos con sólo 13 días para estudiarlos, habiendo dos fines de semana y un festivo de por medio, y no se nos envía invitaciones formales a los actos los que la corporación, y somos la oposición que vamos enterándonos por otras vías, totalmente increíble en pleno siglo XXI “.

Por último, lamenta “el poco respeto y consideración que nos tienen, y otra prueba evidente es el mail que enviamos desde Compromís, pidiendo invitación para la inauguración del III Día Internacional de la Nucia del próximo domingo, ya que entendemos que es un acto del pueblo y la corporación, y no sólo el equipo de gobierno. Pasada una semana no hemos recibido respuesta alguna, haciéndose más evidente el desprecio que nos tienen, pero deben saber que nosotros representamos a la ciudadanía de la Nucia y domingo allí estaremos junto a ellos, por mucho que les pese. “