(en castellano más abajo)

L’Ajuntament de la Nucia segueix amb una desastrosa gestió econòmica dels comptes, com20160331 Plenari Març ho demostra el desfasament de despeses al 2015, incomplint la Regla de Gasto del Ministeri d’Hisenda i Administracions Públiques en vora un milió d’euros. “Portem des de l’estiu acusant-los de maquillar els comptes i l’únic que ens deien és que els serveis jurídics estaven estudiant iniciar accions legals contra un servidor, però ara es demostra que era cert allò que denunciàvem amb l’incompliment de la Regla de Gasto i l’obligació de subscriure un Pla Economicofinancer amb el Ministeri d’Hisenda”, en paraules del regidor i portaveu de Compromís a l’Ajuntament, Pep Pastor.

Este pla ha sigut aprovat, únicament amb els vots favorables de l’equip de govern en el plenari ordinari de març, després de presentar la liquidació del Pressupost de 2015, on s’ha constatat eixe desfasament de despeses, que obliga l’Ajuntament a subscriure amb el Ministeri un Pla Economicofinancer per corregir el desfasament, en un màxim de dos anualitats, en este cas 2016 i 2017.

Per a Pastor, “l’Ajuntament segueix immers en eixa espiral de balafiament de diners i grans despeses en esdeveniments esportius de dubtosa rendibilitat per a la població, excepte la de multitud de fotos de l’alcalde i de l’equip de govern en els actes d’inauguració i clausura. A més, cal sumar que el 2015 va ser any electoral, disparant les despeses en publicitat, propaganda, aperitius en actes, contractes temporals, etc. tot amb un objectiu: tornar a guanyar les eleccions. De manera legal, no diem que no, però del tot immoral.”

Per a concloure, lamenta “que el deute municipal es dispararà fins als vora 14 milions enguany, pels 6 milions de les rodones, i a l’espera que puga caure alguna que altra sentència milionària dels PAI no executats, que ens portaran ben a prop, si no de ple, a la intervenció dels comptes per part del Ministeri. Però ací seguiran traient pit d’una gestió econòmica envejable.”

El Ayuntamiento de la Nucía constata la nefasta gestión económica

El Ayuntamiento de la Nucía sigue con una desastrosa gestión económica de las cuentas, como lo demuestra el desfase de gastos 2015, incumpliendo la Regla de Gasto del Ministerio de Hacienda y Administraciones Públicas en cerca de un millón de euros. “Llevamos desde el verano acusándolos de maquillar las cuentas y lo único que nos decían es que los servicios jurídicos estaban estudiando iniciar acciones legales contra un servidor, pero ahora se demuestra que era cierto lo que denunciábamos con el incumplimiento de la Regla de Gasto y la obligación de suscribir un Plan Económico-Financiero con el Ministerio de Hacienda “, en palabras del concejal y portavoz de Compromís en el Ayuntamiento, Pep Pastor.

Este plan ha sido aprobado, únicamente con los votos favorables del equipo de gobierno en el pleno ordinario de marzo, después de presentar la liquidación del Presupuesto de 2015, donde se ha constatado ese desfase de gastos, que obliga al Ayuntamiento a suscribir con el Ministerio un Plan Económico para corregir el desfase, en un máximo de dos anualidades, en este caso 2016 y 2017.

Para Pastor, “el Ayuntamiento sigue inmerso en esa espiral de despilfarro de dinero y grandes gastos en eventos deportivos de dudosa rentabilidad para la población, excepto la de multitud de fotos del alcalde y del equipo de gobierno en los actos de inauguración y clausura. Además, hay que sumar que en 2015 fue año electoral, disparando los gastos en publicidad, propaganda, aperitivos en actos, contratos temporales, etc. todo con un objetivo: volver a ganar las elecciones. De manera legal, no decimos que no, pero del todo inmoral.”

Para concluir, lamenta “que la deuda municipal se disparará hasta los borde 14 millones este año, por los 6 millones de las redondas, y a la espera de que pueda caer alguna que otra sentencia millonaria de los PAI no ejecutados, que nos llevarán muy cerca, si no de lleno, a la intervención de las cuentas por parte del Ministerio. Pero aquí seguirán sacando pecho de una gestión económica envidiable.”