(en castellano más abajo)

L’equip de Govern ha enviat un mail a l’oposició per demanar documentació dels regidors20160419 mail ajuntament transparència per al Portal de Transparència, requisit indispensable de les lleis de transparència estatal i autonòmica, en vigor des de desembre de 2015 i que a hores d’ara encara no s’està portant a terme. “Un pla presentat a bombo i plateret en premsa fa 5 mesos, els mateixos  que portem esperant que ens l’ensenyen i expliquen, però ens trobem que ja ens demanen documentació del Portal d’un pla que no hem pogut ni veure”, en paraules del regidor i portaveu de Compromís a l’Ajuntament de la Nucia, Pep Pastor.

El passat mes de novembre, l’equip de govern va presentar en premsa el Pla de 11 12 Pla de TransparènciaTransparència de l’Ajuntament, encomanat a una empresa privada i no fet pel personal de l’ajuntament. Un pla que a hores d’ara només han vist uns pocs treballadors i cap membre de l’oposició de l’ajuntament. Just després de presentar-se, des de Compromís vam demanar per registre d’entrada una còpia del Pla i, dos mesos després, un nou escrit per registre demanant Certificació d’Acte Pressumpte, perquè l’alcalde decrete l’obtenció de la còpia a la qual ampara la llei al nostre regidor.

Per a Pastor, “el PP de la Nucia segueix sent enemic de la transparència i l’accés a la informació, i a això es suma que des de fa anys estem sense intervenció i ara, de nou, ens hem quedat sense secretari, habilitats nacionals que són qui validen la legalitat i garanteixen l’accés a la documentació i còpies d’aquells que en vulguem.”

Per a concloure, lamenta “que després de presentar el Pla fa 5 mesos no sapiguem més que 01 13 Cert. acte pressumpte Pla de Transparènciaun parell de referències en plenari i Junta de Portaveus que “prompte” rebrem explicacions i una còpia del pla, quan nosaltres el tenim demanat per registre i la llei ens empara per rebre’l. Tot indica que la transparència del PP nucier continua i continuarà sent obscurantisme”, diu Pastor. Per si no fóra poc, sense saber res del Pla han demanat documentació als regidors per incloure al portal de transparència. Esta mateixa setmana Compromís demanarà que se’ns explique i se’ns facilite còpia del Pla. “Volem conéixer de primera mà el pla i que se’ns deixe fer aportacions per millorar-lo. No podem consentir que l’equip de govern ens menyspree de forma sistemàtica per a tot. Aquesta manera de fer entra en contradicció amb la idea d’un pla de transparència”.

 

Compromís lamenta el oscurantismo del supuesto Plan de Transparencia

El equipo de Gobierno ha enviado un mail a la oposición para pedir documentación de los concejales para el Portal de Transparencia, requisito indispensable de las leyes de transparencia estatal y autonómica, en vigor desde diciembre de 2015 y que a día de hoy todavía no se está llevando a cabo. “Un plan presentado a bombo y platillo en prensa hace 5 meses, los mismos que llevamos esperando que nos lo enseñen y expliquen, pero nos encontramos con que ya nos piden documentación del Portal de un plan que no hemos podido ni ver”, en palabras del concejal y portavoz de Compromís en el Ayuntamiento de la Nucía, Pep Pastor.

El pasado mes de noviembre, el equipo de gobierno presentó en prensa el Plan de Transparencia del Ayuntamiento, encomendado a una empresa privada y no hecho por el personal del ayuntamiento. Un plan que a día de hoy sólo han visto unos pocos trabajadores y ningún miembro de la oposición del ayuntamiento. Justo después de presentarse, desde Compromís pedimos por registro de entrada una copia del Plan y, dos meses después, un nuevo escrito por registro pidiendo Certificación de acto presunto, para que el alcalde decrete la obtención de la copia a la que ampara la ley a nuestro concejal.

Para Pastor, “el PP de La Nucía sigue siendo enemigo de la transparencia y el acceso a la información, ya ello se suma que desde hace años estamos sin intervención y ahora, de nuevo, nos hemos quedado sin secretario, habilitados nacionales que son quienes validan la legalidad y garantizan el acceso a la documentación y copias de aquellos que queramos”.

Para concluir, lamenta “que después de presentar el Plan hace 5 meses no sepamos más que un par de referencias en plenario y Junta de Portavoces que” pronto “recibiremos explicaciones y una copia del plan, cuando nosotros lo tenemos pedido por registro y la ley nos ampara para recibirlo. Todo indica que la transparencia del PP Nucia sigue y seguirá siendo oscurantismo”, dice Pastor. Por si fuera poco, sin saber nada del Plan han pedido documentación a los concejales para incluir en el portal de transparencia. Esta misma semana Compromís pedirá que se nos explique y se nos facilite copia del Plan. “Queremos conocer de primera mano el plan y que se nos deje hacer aportaciones para mejorarlo. No podemos consentir que el equipo de gobierno nos desprecie de forma sistemática para todo. Esta manera de hacer entra en contradicción con la idea de un plan de transparencia.”