(en castellano más abajo)

La Festa tindrà lloc dissabte 15 a les 20:30h a la plaça de l’Ermita de sant Rafel, al carrer Ermita.

Compromís celebra Festa comarcal en homenatge a Vicent Andrés Estellés, que tindrà lloc el 15 d’octubre a la Nucia. “és una de les dates marcades al calendari de Compromís, la celebració del sopar i recital poètic en homenatge al nostre poeta més universal, Vicent Andrés Estellés”, afirma el regidor i portaveu de Compromís a l’Ajuntament de la Nucia, Pep Pastor.festa-estelles

Per a la celebració Pastor, com a regidor i portaveu del Grup a l’Ajuntament de la Nucia, va presentar la sol·licitud a principis de setembre, demanant la plaça de l’Almàssera per a la celebració de dita festa. Finalment, a octubre, un mes més tard, deneguen la sol·licitud al·legant que hi ha una actuació a l’Auditori i que podrien haver problemes pel so de les dues activitats i per la gent. Tot seguit, va presentar per registre un nou escrit, demanant un altre emplaçament per a la festa entre 5 que proposaven. Finalment s’ha cedit la Capelleta de Sant Rafel sense cap tipus de material tècnic dels quals disposa l’ajuntament, com són cadires, taules i punt de llum.

En paraules de Pastor “Pretenen que no fem l’activitat, donat que no és organitzada per ells. Primer ens neguen la plaça de l’Almàssera amb motius que ens podrien haver donat a la setmana de sol·licitar-ho, però tarden un mes a contestar. Finalment acorden, el passat dilluns, cedir-nos la Capelleta de Sant Rafel, obligant-nos a acabar a les 23h i no a les 00h com volíem. Per si no fóra poc, redacten la resposta dimarts i si no em presente dijous a l’ajuntament no me la donen.” D’aquesta manera, prossegueix, “després bé que tallen tot el nucli urbà per a qualsevol cosa, i també deixen de tot a qualsevol esdeveniment, siga organitzat per una associació pública o privada. També quan el PP celebra reunions, dinars, etc. tenen de tot que els deixa l’ajuntament però a la resta no.”

Per acabar, Pastor demana l’assistència a la Festa “Malgrat totes les traves, el pròxim dissabte dia 15 a les 20:30h celebrarem la 7a Festa Estellés a la Nucia, a la Capelleta de Sant Rafel. Farem sopar de cabasset i recital poètic, i a més comptarem amb l’actuació de 3 grups, com són Vers al Vent, Laura Díaz i Guayaband, aquest últim de la Vila Joiosa. Des d’ací vull convidar a tota la comarca a la festa, que també serà de protesta pels impediments municipals a la seuacelebració.”

 

Compromís celebra la 7º Festa Estellés Marina Baixa en la Nucía a pesar de los impedimentos municipales

La Fiesta tendrá lugar el sábado 15 a las 20: 30h en la plaza de la Ermita de San Rafael, en la calle Ermita.

Compromís celebra Fiesta comarcal en homenaje a Vicent Andrés Estellés, que tendrá lugar el 15 de octubre en la Nucía. “Es una de las fechas marcadas en el calendario de Compromís, la celebración de la cena y recital poético en homenaje a nuestro poeta más universal, Vicent Andrés Estellés”, afirma el concejal y portavoz de Compromís en el Ayuntamiento de La Nucia, Pep Pastor.

Para la celebración Pastor, como concejal y portavoz del Grupo en el Ayuntamiento de la Nucía, presentó solicitud a principios de septiembre, pidiendo la plaza del Almàssera para la celebración de dicha fiesta. Finalmente, en octubre, un mes más tarde, deniegan la solicitud alegando que hay una actuación en el Auditorio y que podría haber problemas por el sonido de las dos actividades y para la gente. A continuación, presentó por registro un nuevo escrito, pidiendo otro emplazamiento para la fiesta entre 5 que proponían. Finalmente se ha cedido la Capelleta de San Rafael sin ningún tipo de material técnico de los que dispone el ayuntamiento, como son sillas, mesas y punto de luz.

En palabras de Pastor “Pretenden que no hagamos la actividad, dado que no es organizada por ellos. Primero nos niegan la plaza de l’Almàssera con motivos que nos podrían haber dado a la semana de solicitarlo, pero tardan un mes en contestar. Finalmente acuerdan, el pasado lunes, cedernos la Capelleta de San Rafael, obligándonos a terminar a las 23h y no a las 00h como queríamos. Por si fuera poco, redactan la respuesta martes y si no me presento jueves en el ayuntamiento no me la dan.” De este modo, prosigue, “después bien que cortan todo el casco urbano para cualquier cosa, y también dejan de todo en cualquier evento, sea organizado por una asociación  pública o privada. También cuando el PP celebra reuniones, comidas, etc. tienen de todo que les deja el ayuntamiento pero el resto no.”

Por último, Pastor pide la asistencia a la Fiesta “a pesar de todas las trabas, el próximo sábado día 15 a las 20:30h celebraremos la 7ª Festa Estellés en la Nucia, en la Capelleta de San Rafael. Haremos cena de sobaquillo y recital poético, y además contaremos con la actuación de 3 grupos, como son Vers al Vent, Laura Díaz y Guayaband, este último de Villajoyosa. Desde aquí quiero invitar a toda la comarca a la fiesta, que también será de protesta por los impedimentos municipales a su celebración.”