(en castellà més baix)

El passat divendres, 19 de gener, el Secretari Autonòmic d’Ocupació i Director General del SERVEF, Enric Nomdedéu, va visitar a la Nucia, convidat pel col·lectiu de Compromís, i el seu regidor i portaveu Pep Pastor.

A més a més, des de l’Ajuntament de la Nucia i concretament des de l’alcaldia, se’l va convidar a una recepció oficial en l’Ajuntament i a una visita a l’Escola d’Oficis del municipi, que van realitzar Nomdedéu i Pastor acompanyats de diversos regidors de l’equip de govern i del Tinent d’Alcalde del municipi, Pedro Lloret. Així, Nomdedéu va poder comprovar la tasca portada a terme a la Nucia a l’Escola d’Oficis, que va endavant any a any gràcies a les ajudes que arriben del Servei Valencià d’Ocupació i Formació (SERVEF).

Després, va realitzar una xarrada a la Sala Ponent de l’Auditori de la Nucia, per explicar els canvis i novetats que presenta el SERVEF i les opcions que dóna a les persones desocupades, empreses i ajuntaments, per millorar la situació laboral de la societat valenciana.

Nomdedéu va explicar que, quan va arribar al Servei d’Ocupació en setembre de 2016, l’ens era “una mena de balena atracada a la platja, deixada a la seua sort” i amb el nou equip del SERVEF conformat amb el Govern del Botànic s’ha donat un nou impuls per “espentar la balena cap a la mar i puga avançar com cal”.

El SERVEF és un servei públic d’ajuda a les persones desocupades, per formar-se i trobar un lloc de treball, en col·laboració amb empreses i ajuntaments, i en eixe objectiu s’han posat a treballar per millorar la situació laboral del territori valencià.

D’aquesta manera han posat en marxa, l’any 2017, els plans Avalem Joves, Avalem Joves+ i Avalem Experiència, sent contractats milers de persones que milloren els serveis que ofereixen els ajuntaments, i alhora donen noves oportunitats laborals a persones

desocupades.

 

Tot i els avanços, Nomdedéu ha destacat

 

que cal continuar treballant de valent per millorar les dades d’ocupació, que encara no són positives, així com reduir l’escletxa d’ocupació entre homes i dones, que sempre discrimina a estes últimes. Per això, totes les polítiques d’ocupació que desenvolupen van en esta línia, la de millorar les opcions laborals i la d’igualar a dones i homes.

 

 

Enric Nomdedéu explica en la Nucía el nuevo rumbo dado al SERVEF desde el Gobierno del Botànic

El pasado viernes, 19 de enero, el Secretario Autonómico de Empleo y Director General del SERVEF, Enric Nomdedéu, visitó en La Nucia, invitado por el colectivo de Compromís, y su concejal y portavoz Pep Pastor.

Además, desde el Ayuntamiento de la Nucía y concretamente desde la alcaldía, se le invitó a una recepción oficial en el Ayuntamiento y a una visita a la Escuela de Oficios del municipio, que realizaron Nomdedéu y Pastor acompañados de varios concejales del equipo de gobierno y del Teniente de Alcalde del municipio, Pedro Lloret. Así, Nomdedéu pudo comprobar la tarea llevada a cabo en la Nucía en la Escuela de Oficios, que va adelante año a año gracias a las ayudas que llegan del Servicio Valenciano de Empleo y Formación (SERVEF).

 

Después, realizó una charla en la Sala Ponent del Auditori de la Nucía, para explicar los cambios y novedades que presenta el SERVEF y las opciones que da a las personas desempleadas, empresas y ayuntamientos, para mejorar la situación laboral de la sociedad valenciana.

Nomdedéu explicó que, cuando llegó al Servicio de Empleo en septiembre de 2016, el ente era “una especie de ballena parada en la playa, dejada a su suerte” y con el nuevo equipo del SERVEF conformado con el Gobierno del Botànic se ha dado un nuevo impulso para “empujar la ballena hacia el mar y pueda avanzar como es debido”.

El SERVEF es un servicio público de ayuda a las personas desempleadas, para formarse y encontrar un puesto de trabajo, en colaboración con empresas y ayuntamientos, y en ese objetivo se han puesto a trabajar para mejorar la situación laboral del territorio valenciano.

De este modo han puesto en marcha, en el año 2017, los planes Avalem Joves, Avalem Joves+ y Avalem Experiència, siendo contratadas miles de personas que mejoran los servicios que ofrecen los ayuntamientos, y al mismo tiempo dan nuevas oportunidades laborales a personas desocupadas.

A pesar de los avances, Nomdedéu ha destacado que hay que seguir trabajando duro para mejorar los datos de empleo, que aún no son positivos, así como reducir la brecha de empleo entre hombres y mujeres, que siempre discrimina a estas últimas. Por ello, todas las políticas de empleo que desarrollan van en esta línea, la de mejorar las opciones laborales y la de igualar a mujeres y hombres.