(en castellano más abajo)

La formació ha demanat documentació no entregada per l’equip de govern a través del Senat i presentat fins a 11 queixes al Síndic de Greuges per este mateix fet, que han sigut admeses a tràmit.

El Grup Compromís a l’Ajuntament de la Nucia s’ha fartat de no rebre la documentació, i l’ha demanat a través del Grup Compromís al Senat i a través d’11 queixes al Síndic de Greuges. “com a grup de l’oposició tenim la tasca de fiscalitzar l’acció de l’equip de govern i com que des d’alcaldia no se’ns facilita la documentació hem recorregut al Senat i al Síndic de Greuges”, afirma el regidor i portaveu de Compromís a l’Ajuntament, Pep Pastor.

Des de fa un any, van començar a no entregar factures i expedients, sent la primera uns documents al voltant de la Residència Savia, construïda per la família Cotino a la Nucia amb molts avantatges que no hauria comptat una persona del carrer. Així, fins al moment s’han acumulat fins a 11 sol·licituds de documentació que l’equip de govern ni ha entregat ni sembla que vulga entregar, ja que verbalment se li ha dit a Pastor que no se li pensa entregar.

Pastor lamenta, “que l’Ajuntament venga que és el poble més transparent del territori valencià i dels més transparents d’Espanya i que a hores d’ara hi haja una dotzena de sol·licituds de documentació no entregades al nostre Grup Municipal. L’equip de govern ha de governar i nosaltres, com a oposició, fiscalitzar la seua tasca, però si ens amaguen la documentació és més difícil poder fer la nostra faena.”

Per acabar, demana a l’equip de govern “que recapacite i ens faça entrega de tota la documentació demanada. És una vergonya que en ple segle XXI se’ns amague informació i que em diguen a la cara que no els dóna la gana entregar-me-la, sense emparar-se en cap norma. Fem una oposició ferma i constructiva, fiscalitzant tot allò que considerem. En els dos primers anys ja eren tardons per entregar la documentació però ara és que directament no volen entregar-la, alguna cosa amagaran.”

 

 Compromís reclama documentación del Ayuntamiento de la Nucía a través del Senado y del Síndic de Greuges

La formación ha pedido documentación no entregada por el equipo de gobierno a través del Senado y presentado hasta 11 quejas al Síndic de Greuges por este mismo hecho, que han sido admitidas a trámite.

El Grupo Compromís en el Ayuntamiento de La Nucía se ha hartado de no recibir la documentación, y la ha pedido a través del Grupo Compromís en el Senado y a través de 11 quejas al Síndic de Greuges. “Como grupo de la oposición tenemos la tarea de fiscalizar la acción del equipo de gobierno y como desde alcaldía no se nos facilita la documentación hemos recurrido al Senado y al Síndic de Greuges”, afirma el concejal y portavoz de Compromís en el Ayuntamiento, Pep Pastor.

Desde hace un año, empezaron a no entregar facturas y expedientes, siendo la primera unos documentos en torno a la Residencia Savia, construida por la familia Cotino en la Nucia con muchas ventajas que no habría contado una persona de la calle. Así, hasta el momento se han acumulado hasta 11 solicitudes de documentación que el equipo de gobierno ni ha entregado ni parece que quieranentregar, ya que verbalmente se le dijo a Pastor que no se le piensa entregar.

Pastor lamenta, “que el Ayuntamiento venda que es el pueblo más transparente del territorio valenciano y de los más transparentes de España y que a estas alturas haya una docena de solicitudes de documentación no entregadas a nuestro Grupo Municipal. El equipo de gobierno tiene que gobernar y nosotros, como oposición, fiscalizar su tarea, pero si nos esconden la documentación es más difícil poder hacer nuestro trabajo.”

Por último, pide al equipo de gobierno “que recapacite y nos haga entrega de toda la documentación solicitada. Es una vergüenza que en pleno siglo XXI se nos oculte información y que me digan en la cara que no les da la gana entregarmela, sin ampararse en ninguna norma. Hacemos una oposición firme y constructiva, fiscalizando todo lo que consideramos. En los dos primeros años ya eran tardones para entregar la documentación pero ahora es que directamente no quieren entregarla, algo esconderán.”